Rekruttering af nye medarbejdere
Står du aktuelt og mangler en medarbejder til din virksomhed? Vores konsulenter er specialiserede i at matche ledige med virksomheder inden for alle brancher.
Få professionel hjælp til:
- Afdækning af dit behov for arbejdskraft nu og i fremtiden
- Rekruttering
- Udsøgning og screening af kandidater
- Henvisning og formidling af efterspurgt arbejdskraft
- Udarbejdelse af stillingsannoncer og stillingsopslag på Jobnet
- Hjælp til rekruttering af udenlandsk arbejdskraft
Gratis og effektiv service
Samarbejdet er uden omkostninger for din virksomhed. Virksomhedsservice har stort kendskab til ledige kandidater fra alle brancher og tilbyder en effektiv og hurtig proces.
Hjælpen starter, når du ringer! Kontakt os på Virksomhedslinjen 97 11 33 62 - vi står klar til at servicere dig og din virksomhed!
Hvis du bruger accordion modulet, så husk at du kun må bruge den grå baggrundsfarve.
Jobnet er jobcentrenes online tilbud til alle jobsøgende og arbejdsgivere i hele landet.
På Jobnet kan du finde informationer om jobsøgning, uddannelse og om at søge nye medarbejdere. Du kan også bruge vores jobbank og vores CV-bank til finde nye medarbejdere eller til at finde et nyt job.
Gå til jobnet.dk
Kontakt Virksomhedsservice Mariagerfjord på 97 11 33 62.
Vi søger efter kandidater til din virksomhed gennem aktive CV på jobnet.
Vi har adgang til alle ledige i alle brancher, hvis de har et aktivt og søgbart CV på jobnet.
Kontakt Virksomhedsservice Mariagerfjord på 97 11 33 62.
Når vi hjælper dig i rekrutteringsprocessen, tager vi selvfølgelig udgangspunkt i dit behov som virksomhed. Derfor hjælper vi både med at søge medarbejdere til fuldtids- og deltidsstillinger.
Kontakt Virksomhedsservice Mariagerfjord på 97 11 33 62.
Mangler du en medarbejder til at løse en engangsopgave? Eller måske har du brug for en, der kan træde til i spidsbelastningsperioder i forbindelse med sæsonarbejde eller ferie?
Så kan jobs med få lønnede timer i din virksomhed være løsningen.
Med få lønnede timer får din virksomhed løst en specifik ad-hoc opgave uden at skulle fastansætte en medarbejder. Samtidig hjælper du en ledig kandidat til at få foden indenfor eller tilbage på arbejdsmarkedet.
Kontakt Virksomhedsservice Mariagerfjord på 97 11 33 62.
Når du ansætter bestemte kandidater, kan du få løntilskud i en periode, hvor du vurderer medarbejderen, inden du vælger, om du fortsætter ansættelsen uden løntilskud.
Din virksomhed kan få løntilskud, når du ansætter en kandidat, der:
- har været ledig i mindst seks måneder
- er ufaglært, over 50 år eller enlig forsøger
- er førtidspensionist
- er nyuddannet med handicap
- er udlænding/flygtning
Varighed
- Din virksomhed kan typisk få løntilskud i tre måneder.
Sådan gør du
Du ansøger om at oprette en løntilskudsstilling via Vitas.
Når din ansøgning er blevet godkendt, søger du refusion af løntilskuddet på virk.dk. Løn- og ansættelsesvilkår skal følge den almindelige overenskomst på området.
Vi hjælper dig
Har du ingen kandidater hjælper vi i Jobcenter Erhverv dig med at finde nogen. Kontakt os på 97 11 33 62.
Krav
En person ansat med løntilskud må ikke erstatte almindeligt ansatte medarbejdere. Der skal være et rimeligt forhold mellem ansatte med og uden løntilskud i din virksomhed. En repræsentant for medarbejderne på arbejdspladsen skal være med til at sikre, at reglerne overholdes.
Du kan ansætte en kandidat i fleksjob få timer om ugen til at løse mindre opgaver, som det ellers kan være svært at finde medarbejdere til.
Du udbetaler kun løn for de timer, som medarbejderen arbejder. Derudover får den fleksjobansatte et løntilskud fra Mariagerfjord Kommune.
Flere fordele ved fleksjob
- Ved sygdom får din virksomhed sygedagpengerefusion fra første fraværsdag
- Du bestemmer selv, hvor mange timer du tilbyder en fleksjobber
- Din virksomhed tager et socialt ansvar og giver en person med nedsat arbejdsevne en mulighed for at være en del af arbejdsmarkedet
- Der er ingen begrænsninger for, hvilken type job der kan oprettes som et fleksjob, bortset fra elevstillinger
- En fleksjobber er omfattet af de almindelige vilkår på arbejdspladsen, så du har ikke mere administrativt arbejde end med øvrige medarbejdere.
Sådan gør du
Kontakt os hos Virksomhedsservice Mariagerfjord på 97 11 33 62 alle hverdage og beskriv jobprofilen, du søger. Så finder vi egnede kandidater til stillingen.