Hjemmepleje


Hjemmehjælp er et tilbud til dig, som har ting i din hverdag du ikke selv kan klare.

Det kan du få hjælp til

Du kan få hjælp til følgende:

  • Personlig pleje – hjælp til bad, påklædning m.m.
  • Praktisk bistand – hjælp til rengøring, tøjvask og indkøb samt mulighed for madservice.

Har du brug for hjælp?

Når du skal have hjælp, skal du henvende dig til kommunen for at komme i kontakt med en visitator. Visitator afgør, om du opfylder betingelserne for hjælp.

Visitator tager udgangspunkt i dine behov for hjælp og Mariagerfjord Kommunes kvalitetsstandarder. Hjælpen er et supplement til de opgaver, du eller andre i husstanden selv kan klare.

Hjemmehjælp til feriegæster/midlertidigt ophold i Mariagerfjord Kommune

Skal du på ferie i Mariagerfjord Kommune kan der, såfremt man er visiteret til ydelserne i hjemkommunen, ydes hjemmehjælp under ferieopholdet.

Er behovet for hjemmehjælp under opholdet tilstede skal hjemkommunen kontaktes. Det er hjemkommunen der bestiller hjælpen ved Mariagerfjord Kommunes visitatorer. Hjemmehjælpen bestilles senest 5 hverdage før ankomst. Det er vigtigt at gældende tidsfrister for aftale om midlertidig ophold overholdes. 

Din hjemkommune kan bestille hjælpen for dig ved at benytte selvbetjeningen "Hjemmehjælp til feriegæster". Ansøgningsskemaet sendes til sikkerpost@mariagerfjord.dk. 

Visitation og Myndighed i Mariagerfjord Kommune kan endvidere træffes på tlf. 97 11 34 49 alle hverdage mellem 8.00–12.00.

Kontakt


Myndighed og Visitation


Telefontid hver dag mellem 8-12 

Postadresse
Nrd. Kajgade 1
9500 Hobro 



Opdateret 06.09.18    Print    Læs op    Webmaster   Fandt du siden nyttig?